Monday, January 10, 2011

tempat aku menuntut....

Kali ni pulak aku nak story pasal tempat belajar aku...kalau nak story daripada mula...aku dulu skolah rendah dekat dengan rumah aku je....name skolah tu skolah rendah kebangsaan sungai limau....yang tu skolah pagi...aku time tu skolah pagi dengan petang kot....kalau skolah petang aku skolah agama...haha...nak jadi pelajar alim la katakan...sape cakap anak razi bin salaman tak boleh...boleh...pastu aku dapat tawaran masuk skolah menengah kat skolah agama menengah tengku ampuan jemaah...SAMTAJ...sape2 yang duk kat sungai besar comfirm tahu punyalah....kat sane aku banyak belajar pelajaran yang berkaitan agama...nak jadi ustaz la katakan,,,,pi skolah pun pakai songkok kot...hahaha...lucu lak bile igt balek sume tu....abis je PMR...aku terus pindah skolah kat sabak bernam...name skolah tu skolah agama menengah batu satu muhammadiyah....tapi skrg da tukar....jadi skolah agama menengah pekan sabak muhammadiyah....da macam pelik je bile dengar name skolah tu...yelah seolah-olah dalam skolah tu ada pekan....huhuhu....abis je dekat sane...aku masuk lak form 6....aku ambek STAM....sijil tinggi agama Malaysia...haha...yang tu memg sure nak jadi ustaz...hari2 cakap arab...rase macam dah duk kat timur tengah asia....tapi tak lame lepas tu dalam bulan 6 aku dapat tawaran kemasukan ke uitm Sarawak di kota samarahan....dekat sane aku ambek kos diploma in banking....huhu...memg hard la kos tue...sebb pe...sebb aku memg tak minat kos tu...bukan aku punya pilihan...pening aku...tapi atas desakan keluarga...hehehehe...ayat skema....so nak tak nak aku pun pergi lah ke sana...tu first time aku naik kapal terbang...bile lagi nak merasa...ni la masenya....huhuhu...first time ke overseas....hahaha...tapi dekat sane aku tak abis belajar...macam yang aku cakap kan tadi...aku tak minat dengan kos tue...sbb aku rasekan kat sne terlalu bebas dari segi peraturan dan disiplin...time tua la aku baru rasekan yang peraturan tue penting dan berguna dalam membentuk sifat manusia...akibat daripada itu...aku tak dapat abiskan belajar dengan masa yang telah ditetapkan...kemudian lepas tue barulah aku dapat masuk ke politeknik dengan kos yang aku betul2 minat, di politeknik sultan idris shah....pointer aku betul2 berbeza dengan pointer aku di uitm Sarawak cawangan kota samarahan....di politeknik aku ambil kos diploma sains kesetiausahaan....



banyak benda yang aku rasakan semua mata pelajaran adalah betul2 yang aku minat...contoh macam speed typing...tak perlu nak membaca tapi perlukan skil  atau kemahiran untuk lulus....aku harap sangat supaya aku dapat mencapai kos ni sampai abis...dan aku harap aku dapat membuktikan dekat family aku yang aku ni masih berguna lagi untuk mereka...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment