Monday, January 10, 2011

latihan industri di Agrobank Cawangan Sungai Besar

Kisah blog aku kali ni pulak adalah, kisah berkenaan tempat latihan industry aku...sebelum aku mintak tempat LI...aku terus je mintak dekat Agrobank cawangan sungai besar...aku ingat permohonan aku ditolak...tapi rupanya aku diterima...sebab apa yang aku dengar cerita...pihak Agrobank hanya akan menerima pointer 2.8 keatas...memg susah nak dapat tempat praktikal di sana...tapi bila aku sampai dekat sana pada masa yang telah ditetapkan iaitu 21 jun 2010...pada pukul 8.30....aku ingat lagi aku ni sebenarnya ditempatkan di bahagian pentadbiran sebab sesuai dengan aku punya kos iaitu setiausaha....tapi alih2 aku ditempatkan di bahagian kredit iaitu unit pinjaman...




sebab pada mase tu, budak-budak praktikal sikit sangat2....sebab time tu cume aku berdua sahaja...sorang tu dia daripada UUM dari bidang ijazah sarjana muda banking....dan aku...memang tak de yang lain....so di bahagian kredit ni memang selalu sibuk sebab pelanggan-pelanggan berurusan dengan pegawai Agrobank untuk membuat pinjaman...so pada akhir bulan September...akhirnya hanya tinggal aku sorang je yang de lagi terpacak di Agrobank, sebab mase tu budak UUM tu dah tamat latihan industry...memang makin sibuk la aku mase tu..tiap2 pagi aku buat air untuk pegawai2 agrobank...tak de minuman lain la time tu...memang diorang layan Nescafe je...tak bosan ke....hah...aku sebenarnya da macam bekerja tapi tak dapat elaun pun...sedih betul hidup aku time tue....huuummmmmmmm....tapi tak pelah...selagi de orang belanja aku lunch tiap2 hari dah kira ok dah...pasni aku tak nak lagi praktikal kat sane...de sorang pegawai memang pelik sampai aku punya markah li sikit sangat....bukan lah aku tak bersyukur...aku tanya apa salah aku dengan dia...dia hanya cakap tak menjaga hati dia...issshhhh....perlu ke aku jaga hati dia....aku bukanlah kejam sangat pun...aku just buat kerja aku je...hmmmmm...tapi yang best about agrobank ni...kalau pi ke tempat lawat projek....memang best sgt2 lah...contohnya kalau pergi ke tempat ladang tembikai...memang banyak sangat tauke ladang tu bagi tembikai....aku sendiri pun tak dapat kira brape b anyak time tu...tapi pengalaman aku latihan industry dekat sana macam2 karenah pelanggan yang aku dapat belajar...so pasni aku da dapat tahu camne sesebuah organisasi macam bank tu handle customer needs...






No comments:

Post a Comment